Praha 1 a centrum
Oblast zájmu skupiny není zcela přesně definována, předběžně jsme naklikali Prahu 1 a 2, protože jinde v okolí jsou místní skupiny (P3, P4, P5, P6, P7, P8).
-
Dangerous short cobble section on Narodni
Hello. The bit of cobbles at the intersection of Narodni and Spalena is particularly dangerous. Most of it is fine, with the cobbles arranged in a staggered fashion. However, at one point the cobbles are arranged straight and there is a high risk of wheels getting trapped. Usually I try to ride diagonally, but this morning even riding that way did not help and I nearly fell.
-
Vítkov - Tachovské nám., A25, zákaz vjezdu kol
Dobrý den, nevíte prosím, jak je to se zákazem vjezdu kol na cesty mezi Tachovskýmm nám. a vrchem Vítkov?
-
Semafor zbytečně zastavuje cyklisty
Semafor zastavuje auta aby neblokovaly tramvaje ve Vyšehradském tunelu. Semafor zbytečně zastavuje cyklisty v cyklopruhu. Bylo by vhodné doplnit stále zelený cyklosemafor.
-
Pozor další fáze rekonstrukce A2 v Podolí
Uzavřený úsek, nutné použít cyklopruhy v provozu.
-
Magistrála - balisety - jízda po krajnici
V tomto místě byly na konci července nainstalovány balisety. Ta nejlevější znemožňuje jízdu po krajnici, musím vyjet do pruhu.
-
Cyklobox před kostelem Sv.Ignáce na Karlově náměstí
Zatímco po rekonstrukci křižovatky Karlova náměstí s Ječnou ulicí byl průjezd před kostelem Sv. Ignáce omezen pro motorová vozidla mimo IZS, a tedy došlo ke zlepšení pro cyklistickou dopravu, zřejmě po stížnostech "plechovek", které dostávaly pokutu, byl opět umožněn průjezd "plechovek" před kostelem z jihu na sever. Ve špičkách, kdy tu stojí třeba i 10 "plechovek" čekajících na zelenou, a světelná signalizace je nastavena tímto směrem na průjezd zhruba 3 "plechovek" v jednom cyklu, se sice tato kolona dá na kole předjet, ale následně není místo, kam se s kolem postavit, protože prostor před kostelem je velmi úzký a stopčára přímo navazuje na přechod. Chybí tu tedy cyklobox (předsunutá stopčára), neboť se mi často stane i to, že se tu sejdeme najednou třeba tři cyklisté. Kam se obrátit - přímo na Prahu 2, nebo je toto v gesci magistrátu?
-
Náplavka Dvořákovo Nábřeží - cykloproužky trpí pod těžkou technikou
Na náplavce pod Dvořákovým Nábřežím několik měsíců probíhají výkopové práce a instalace nějakých sítí pro kotviště lodí. Kope se mimo cyklistické proužku, ale většina těžké techniky (náklaďáky, bagry) již několik měsíců jezdí a pracují přímo na nich.
Za tu dobu kvalita dlažby výrazně zdegradovala - hladké dlaždice jsou místy propadlě tak, že na jejich okraji vzniká schůdek někdy až cca 2 cm vysoký, který dokáže kolo pořádně rozhodit.
Fotky pár takových míst můžete vidět zde: https://drive.google.com/drive/folders/15ueKGd2AdVBlN6cgPnccaM6nk5ORxXOR?usp=sharingBylo by dobré, kdyby oprava aspoň nejhorších míst mohla být součástí probíhající akce.
-
Vodorovné dopravní zanačení na vozovce v zatáčce je strašně kluzké,
na křižovatce Šeříková x Říční vzniklo nové bílé dopravní značení na vozovce, zasahující do křižovatky, které strašně klouže.
Při dešti a náledí nebezpečné i pro chodce. Na kole v zatáčce strašně nebezpečné.
-
Vjetí do průběžného pruhu u Bulhara
Most přes Bulhara směrem z kopce má od podzimní rekonstrukce čáry udělané tak, že jde skoro udělat zakreslený manévr (injectnout se do průběžného pruhu, protože ten pruh je jakoby víc vlevo a na mostě se rozšiřuje do krajnice - blbě se to popisuje, za provozu to nejde moc fotit a na fotomapě to ještě není, ale když tam pojedete tak to pochopíte :). Kdyby se tomu ještě nepatrně pomohlo trochou barvy, tak by nebylo potřeba nikdy čekat až nahoře padne červená a v autech se objeví díra pro zařazení se (a bylo by to legální). (teď to jde tak ve třetině případů, podle toho jak to zrovna vyjde)
-
Stoupací cyklopruh Vodičkova
Vodičkova mezi ul. Lazarská a Karlovo náměstím stoupá na 130 metrech o cca 6 m, ve stoupání by bylo vhodné pro lidi na kole zřídit cyklopruh. Vozovka má šířku cca 8 metrů, opatření by se tak na ulici vešlo v rozložení 1,5–3,25–3,25 m.